Dag 82- tävlingen är avslutad.

Riktigt dålig uppdatering här senaste tiden, men både orken och motivationen till att blogga har varit som bortblåst. Har tillbringat nästan all ledig tid på gymmet och lagt in en sista slutspurt när det gäller tävlingen. Morgonintervaller, kvällsintervaller, löpning, gruppass.. Det har varit lite mycket skulle man kunna säga.

Men igår, den 21 april, gjorde vi den avslutande vägningen. Jag stannade på -23kg, exakt. Jag vet inte hur långt det räcker men jag vet att jag är med i toppen och slåss, så vi får väl se hur det slutar. Sista mätningen kommer vi att ha efter påskhelgen och vinnaren avslöjas inte förens på vår avslutningsmiddag den 7:e maj. Ser fram emot den middagen riktigt mycket kan jag säga!

När jag sökte till Big Loser var det för att jag kände att jag verkligen behövde en förändring i mitt liv, en nystart. Och jag insåg även att om jag inte gjorde nånting åt min vikt så skulle den bara öka och jag skulle hamna i Guiness Rekordbok, av en mindre smickrande anledning... Men, jag insåg också att jag behövde hjälp för att kunna göra en så stor förändring av mitt liv, för det är vad det är. Jag har inte "bara" börjat träna och äta lite annorlunda, jag har bytt livsstil helt och hållet. Och det är ett måste för mig, då jag är en av dessa personer som bara behöver titta på en bulle för att gå upp i vikt. Jag kommer alltid att behöva tänka på vad jag äter och jag har en lååååång väg kvar till mitt slutliga mål, även om jag nu kommit en bra bit på vägen.

I början såg jag detta väldigt mycket som en tävling, en tävling som jag skulle vinna till varje pris. Men allt eftersom dagarna och veckorna gick och jag lärde känna människorna i gruppen, mina tränare och framför allt mig själv, så började jag förstå att det här är precis allt annat än en tävling. Det är så otroligt mycket mer..

Jag har lärt mig så mycket om mig själv bara under dessa 12 veckor, jag har hittat en kämparglöd som jag aldrig trodde att jag skulle ha och jag har börjat lära mig att slappna av mer, lita på människor igen. Jag har fått vara en del av ett otroligt fint gäng människor som alla kämpar mot samma mål, med sina förutsättningar. Ett gäng människor som aldrig ger upp, som aldrig slutar kämpa. Som hjälper varandra, stöttar varandra och som tar hand om varandra. Ett gäng med äkta Sashli Fighter's, som alla visat vad innebörden av Go Hard or Go Home verkligen betyder.

Jag är otroligt stolt över mig själv, att jag fixat detta. Jag har som sagt fortfarande en lång och tuff resa framför mig men med människor som Sashli Amirfatemi, Mike Stjärnqvist och resten av dom otroliga människorna på Träna Lätt i ryggen, så kommer jag att klara det. Bättre hjälp kan jag faktiskt inte få! Och när jag dessutom har så fantastiska vänner, både nya och gamla, som stöttar mig så mycket så kommer det gå alldeles utmärkt.

Tack allihopa, jag älskar er. Eran 23 kg lättare Linn kommer förvåna er alla, var så säkra! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0