26e september- somewhere over the rainbow

skies are blue, and the dreams that you dare to dream, really do come true...

Eftersom jag vet att vissa i den nya BL-gruppen har hittat till min blogg och läser den, så tänkte jag skriva ett snabbt litet inlägg om mat. Mat, mat, mat och ja jag lovar, det blir lättare, godare och bättre med tiden, just hang in there! Så, en liten bildbomb!



Lunch! Klyftpotatis, currymarinerad kyckling, tzatziki gjord på Kesella och en sallad med bl a fetaost.




Sallad gjord på ruccola, rökt skinka, färska jordgubbar, fetaost, paprika, tomat och gurka. jag levde i stort sett på såna sallader i somras när jag jobbade. Lätt att göra, gott, lätt att ha med sig, och det gick lätt att få ner under dom här äckelvarma dagarna när man ville ha allt utom varm mat..




Kvällsmål! En bit fryst la som jag bara skickade in i ugnen en stund, och massa grönsaker till det. Sjukt snabbt och lätt att göra när man kommer hem på kvällen och inte riktigt orkar engagera sig.




Ett annat kvällsmål som jag kör rätt hårt på- kalkonbacon, ett kokt ägg och sen massa olika grönsaker till det. Snabbt, gott, enkelt!


Så jag lovar er, ni kommer få äta godare saker än det ni äter nu. De första tre veckorna är tuffast, så är det. Ju längre in i programmet ni kommer, desto mer olika råvaror får ni äta och desto lättare blir det att variera maten och att få i sig alla måltider. Som sagt, jag har varit där och jag vet precis hur det är. Bara kämpa på, och fokusera, så kommer det gå alldeles galant! :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Tack Linn! =)Nu känns det inte lika tufft nu sista veckan! =)

2011-09-27 @ 09:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0