18 januari- dietdag 3.

Jajaja, dieten blev lite förskjuten (igen) men nu jävlar, nu är jag inne på rätt spår igen!

Känns skönt att komma igång ordentligt, då jag vet att bara jag kommer igång med dieten och träningen, främst cardion, så kickar min förbränning igång ordentligt och jag går runt och är hungrig 24-7, haha. Men det är så det ska vara och även om det är jobbigt emellanåt, så njuter jag av den känslan, för då vet jag att det händer saker i kroppen.

Maten består just nu mest av kycklingfile, räkor, potatis eller bulgur och såklart massa olika grönsaker, främst paprika, tomat, salladsmix (ruccola, spenat, mangold), isbergssallad, gurka, sparris, broccoli och champinjoner. Såklart är det gröt till frukost som gäller, min heliga gröt! Eller ja, jag jobbar på att få den helig igen, för herre min skapare vad jag saknar vitt bröd... Av allt, chips, godis, skräpmat, så är det vitt bröd som baguetter eller tekakor som jag saknar allra mest. Jag behöver inte ens nåt pålägg, ge mig en klick smör på och jag är i himlen, sjukt men sant.

Träningen flyter på, träningsvärken är en del av mig, precis som det ska vara! Styrketräning 5 dagar i veckan, jag tycker det funkar väldigt bra att dela upp kroppen och köra en muskelgrupp i taget, det känns lättare att fokusera då och verkligen ta ut sig helt.
Cardion försöker jag köra 2 x 40 min, morgon och kväll, 5 dagar i veckan det med. På helgerna blir det oftast bara promenader, men känner jag att jag har mycket energi en lördag eller om jag vet med mig att det inte blivit så mycket cardio under veckan, så försöker jag ta mig in till gymmet och köra 40 minuter intensivt.




dagsformen! så ja, det finns fortfarande en hel del att jobba på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0