2012- nytt år, nya mål!

Jag vet att det redan gått en vecka av det nya året, men jag är ju lite segstartad! Så, från och med måndag 9 januari är det stenhårt dietande och ännu hårdare träning som gäller för min del. Har hållt igång träningen hyfsat under jul och nyår, men ätit det jag varit sugen på, så det har blivit vääääääldigt mycket vitt bröd kan jag säga, och ost såklart. Alltid ost! Så vad gäller sockersug är jag nog tillbaka på ruta noll igen, kommer bli några lååånga, tuffa dagar nu när det är dags att vänja av kroppen igen...

Har haft svårt att hitta fokus senaste tiden, det har varit så extremt mycket runt omkring. Strul, diskussioner, ogenomtänkta kommentarer, missförstånd, listan kan göras lång. Jag har så extremt svårt att koppla bort såna här saker, det påverkar mig otroligt mycket när det inte är som det ska mellan mig och nån som står mig nära, i det här fallet en väldigt kär vän. Riktigt tuffa veckor har det varit, och hela situationen har fått mig att tänka väldigt mycket, mer än vad jag gör i vanliga fall. Och för en gångs skull, så har jag kanske blivit lite klokare. Jag vill tro det i alla fall..

Men, nu är det bara att försöka blicka framåt igen. Upp med huvudet, sträck på ryggen och kämpa. Kämpa som jag gjorde i våras under tävlingen, fokusera och se målet framför mig. Glädjen och stoltheten jag kommer känna när jag står där och vågen visar mitt slutliga mål: 83.4 kg. Femtio kilo mindre Linn, femtio kilo mindre Linn att älska eller hata. Femtio kilo. En hel människa.. Just nu känns det långt bort, men jävlar alltså... Jag ska klara det, finns inget annat. Det är den Linn jag vill vara, den Linn som finns på insidan. Nu kör vi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0